● 
اِسَّبِت ٢٥ شوال ١٤٤٥
آموزش های آزاد * فرم نظرسنجی سرقت علمی
 
   
Text/HTML

 

 
 

 
نظرسنجی در زمینه سرقت علمی
 جنسیت:
مورد نیاز
 مشخصات فردی
 مقطع:
 
 سال چندم تحصیلی هستم؟:
 
 گروه آموزشی::
 
 سن برحسب سال::
مورد نیاز
 رشته تحصیلی:
 
 آیا تاکنون در کارگاه مقاله نویسی یا پروپوزال نویسی شرکت کرده اید؟:
مورد نیاز
 پرسشنامه
 الف: نظر شما در رابطه با سرقت علمی:
 1 ـ برخي از دانشجويان به دليل تسلط نداشتن به منبع نويسي ناخواسته دست به سرقت علمي مي زنند:
 
 2 ـ در کشور ما قوانيني براي مقابله با سرقت علمي وجود ندارد:
 
 3 ـ سرقت علمي به بدي تقلب کردن در امتحان است.:
 
 4 ـ اسامي افرادي که دست به سرقت علمي مي زنند بايد در مجامع علمي فاش شود:
 
 5 ـ مقاله اي که در اثر سرقت علمي به نگارش در آمده است، براي علم مفيد نيست:
 
 6 ـ چون همه اين کار را انجام مي دهند، برخي مواقع وسوسه مي شوم دست به سرقت علمي بزنم:
 
 7 ـ آنهايي که مي گويند هرگز دست به سرقت علمي نزده اند، دروغ مي گويند:
 
 8 ـ چون توانايي کافي در نگارش مقالات انگليسي ندارم، مجبور مي شوم که قسمتي از آنها را از ساير مقالات انگليسي رو نويسي کنم:
 
 9 ـ زماني که نمي دانم چه بنويسم، قسمتي از مقالات خارجي را ترجمه و به نام خودم ارائه مي کنم:
 
 10 ـ انجام دادن کار علمي خوب براي من کار بسيار مشکلي است:
 
 11 ـ نحوه صحيح ارجاع دهي منابع الکترونيکي را نمي دانم:
 
 12 ـ در آيين نامه هاي دانشگاه، مطلبي در رابطه با سرقت علمي و قوانين مربوط به آن وجود ندارد:
 
 13 ـ من، دانشجو و در حال يادگيري هستم بنابر اين، اگر مرتکب سرقت علمي شدم استاد و دانشگاه نبايد تنبيهي براي من در نظر بگيرد:
 
 14 ـ کپي کردن بخشي از کار يک مولف بدون اشاره به نام وي يا بدون ذکر منبع کار درستي نيست:
 
 15 ـ انجام سرقت علمي توسط استادان، موجب افزايش اين عمل در بين دانشجويان مي شود:
 
 16 ـ اغلب دانشجوياني که سرقت علمي انجام مي دهند، نمره بالايي کسب مي کنند، بنابر اين اگر من اين کار را انجام ندهم، نمره پاييني کسب مي کنم:
 
 17 ـ سرقت علمي پديده اي شايع در ميان دانشجويان همه دانشگاههاست:
 
 18 ـ انجام دادن تکاليف براي استادان مهم است، نه چگونگي انجام دادن آن:
 
 19 ـ استادان واکنش شديدي به سرقت علمي از خود نشان مي دهند:
 
 20 ـ امکان کپي کردن و چسباندن آسان از عوامل اصلي سرقت علمي دانشجويان است:
 
 21 ـ آشنايي بيشتر دانشجويان با منابع اطلاعاتي (مقالات، پايگاه ها، اينترنت و ...) موجب کاهش سرقت علمي مي شود:
 
 22 ـ کاهش تعامل چهره به جهره با استاد در دوره هاي مجازي سبب آسان تر شدن سرقت علمي توسط دانشجو مي شود:
 
 23 ـ حجم زياد تکاليف باعث سرقت علمي مي شود:
 
 ب: لطفا در اين بخش، در رابطه با چگونگي انجام تکاليف خود اظهار نظر کنيد:
 1 ـ رونويسي تکاليف ترم جاري از تکاليف انجام شده ترم گذشته:
 
 2 ـ رونويسي متني از وب سايت ها در تکاليف/ مقالات بدون ذکر آن در قسمت منابع:
 
 3 ـ رونويسي متني از مقاله/ کتاب بدون تغيير با ذکر منبع (متن مذکور را داخل گيومه نمي نويسيم):
 
 4 ـ رونويسي تکاليف از دوستان نزديک:
 
 5 ـ رونويسي از جزوات استادان در تکاليف/ مقالات بدون ذکر آن در قسمت منابع:
 
 6 ـ رونويسي تمام محتويات وب سايت ها در تکاليف/ مقالات بدون ذکر آن در قسمت منابع:
 
 7 ـ رونويسي از متون کتابها در تکاليف/ مقالات بدون ذکر آن در قسمت منابع:
 
 8 ـ انجام دادن مصاحبه با ديگران و ارائه نظريات و ايده هاي آنها به نام خود:
 
 9 ـ آگاهي از پايان نامه اي انجام شده يا در حال انجام در ساير دانشگاهها و ارائه آن به عنوان پايان نامه اي جديد:
 
 10 ـ در انجام دادن کارهاي علمي، رعايت کامل استاندارد نوشتن و نيز استناد کردن:
 
 چنانچه انتقاد يا پيشنهاد خاصي داريد در اين قسمت اعلام نماييد::
 
  مورد نیاز