● 
اِجُّمعَة ١٧ شوال ١٤٤٥
 
   
 
برگزاری سلسله کارگاههای علوم زیستی به مناسبت هفته پژوهش

تاریخ ایجاد   1390/09/27 - 08:16  تعدادمشاهده  2568 بازگشت

گروه کشاورزی و زیست شناسی دانشگاه پیام نور مشهد، به مناسبت فرا رسیدن هفته پژوهش، کارگاه های علوم زیستی با موضوع آشنایی با استخراج DNA، تکنیک PCR و الکتروفورز در تاریخ 24 و 25 آذرماه در آزمایشگاه کشاورزی مرکز برگزار کرد.

دکتر مجید رجبیان، مسئول برگزاری این کارگاه و استاد دانشگاه پیام نور مشهد در این راستا گفت: این کارگاه که از مجموعه کارگاه های علوم زیستی است، با هدف ارتفای توان علمی و عملی دانشجویان برگزار گردید. وی افزود: در محافل دانشگاهی، بعضاً دیده می شود، که بر دروس تئوری تأکید بیشتری می شود؛ بنابراین جهت آشنایی دانشجویان با مباحث عملی علوم زیستی، سلسله کارگاه های علوم زیستی برای علاقه مندان تدارک دیده شده است.
استاد دانشگاه پیام نور مشهد ادامه داد: در آینده نیز سایر کارگاه ها با عناوینی چون آشنایی با دستگاه HPLC و روشهای کوروماتوگرافی، الایزا، آشنایی با روشهای جوانه زنی بذر، کشت بافت و کشت سلول، RT-PCR و... برای ارتقای سطح علمی دانشجویان در دانشگاه برگزار خواهد شد.

در انتهای برگزاری کارگاه نیز به شرکت کنندگان که متشکل از هیأت علمی دانشگاه های سراسر مشهد و دانشجویان رشته های بیوشیمی و کشاورزی بودند، گواهی شرکت اعطا گردید.