● 
اِجُّمعَة ١٧ شوال ١٤٤٥
 
   
 
شروع ثبت نام بن كتاب دانشجويان/زمان ثبت‌نام کارت خرید کتاب خارجی توسط موسسات، دانشگاه‌ها، مراکز فرهنگی، هنری، آموزشی، تحقیقی و پژوهشی /احتمال پرشدن سقف اعتباری بن‌کارت دانشجویی در دو روز آینده

تاریخ ایجاد   1391/01/28 - 09:12  تعدادمشاهده  3936 بازگشت

ستاد برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، به منظور تسهیل در تهیه کارت یارانه‌ای خرید کتاب خارجی جهت موسسات، دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی، هنری، آموزشی، تحقیقی و پژوهشی ثبت نام می‌کند.

* شرایط ثبت نام برای دریافت کارت یارانه‌ای کتاب‌های خارجی به شرح ذیل است:
 
الف: ارائه اطلاعات جامع و کامل برای موارد ذیل در نامه درخواست ضروری‌ است:
- تخصصی یا غیر تخصصی بودن کتابخانه
- میانگین تعداد مراجعین در روز
- معرفی نماینده مرکز
- تعیین موضوع کتاب‌های درخواستی
- مبلغ اعتبار در نظر گرفته شده جهت خرید کتاب
- همراه داشتن تصویر پروانه فعالیت برای موسسات و شرکت‌های خصوصی برای ثبت نام الزامی است.
ج- درخواست سقف خرید موسسات و کتابخانه‌های وابسته به حوزه‌های علمیه (در صورت خرید کتاب لاتین) با تائیدیه رؤسای مرکز مدیریت حوزه علمیه و دفاتر امور اهل سنت و جامعه المصطفی العالمیه مورد قبول خواهد بود.
د- درخواست سقف خرید برای موسسات و کتابخانه های موسسات دانشگاهی و تحقیقی پژوهشی با ارائه نامه رسمی از سوی عالی‌ترین مقام رسمی امکان‌پذیر است.
و- امور ثبت نام و تعیین سقف خرید از تاریخ 2/2/91 لغایت 11/2/91 در دفتر ستاد واقع در خیابان قائم مقام فراهانی- خیابان فج (جم سابق) ساختمان شماره 7- طبقه اول انجام خواهد شد و به درخواست‌های پس از پایان تاریخ یاد شده و نیز در زمان نمایشگاه پاسخ داده نمی شود.
ح- زمان خرید موسسات از تاریخ 19/2/91 است.
شروع ثبت نام بن كتاب دانشجويان
به گزارش دانشگاه نيوز كليه دانشجويان  با مراجعه به بانک صادرات ایران، کارت خرید کتاب بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را از طریق شعب منتخب  دريافت نمايند
بانک صادرات  توزیع کارت الکترونیکی خرید کتابهای خارجی بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را از اول اردیبهشت ماه سال جاری در شعب منتخب درسراسر کشور آغاز خواهد کرد و تا 15 اردیبهشت در تهران و تا دهم اردیبهشت درشهرستانها ادامه خواهد داد 
براساس این گزارش 176 شعبه این بانک دراستانهای کشور و 54 شعبه نیز در سطح استان تهران عرضه کننده کارت خرید کتاب هستند که لیست کامل این شعب در سایت بانک صادرات ایران به نشانی www.bsi.ir درج شده است.
 
دانشجويان  می‌توانند با مراجعه به شعب منتخب بانک صادرات ایران، تکمیل برگه درخواست کارت، ارایه اصل مدارک شناسایی، کارت دانشجویی و پرداخت مبلغ200هزار ریال کارت خرید کتب داخلی را تهیه کنند.
 
براساس اعلام مسئولان برگزار کننده نمایشگاه در این دوره مبلغ 20 میلیارد ریال به عنوان یارانه تخصیصی از سوی وزارت ارشاد در نظر گرفته شده و به هر دانشجویی معادل 200 هزار ریال تا سقف 100 هزار دانشجو کارت تخفیف دار عرضه خواهد شد وهمچنین متقاضیان کتب خارجی می‌توانند با مراجعه به شعب منتخب و ارایه مدارک شناسایی براساس مقطع تحصیلی خود اقدام به دریافت کارت کنند.
 
 
تکمیلی +احتمال پرشدن سقف اعتباری بن‌کارت دانشجویی در دو روز آینده/ توزیع از دوم اردیبهشت
سید مهدی جعفری گفت: دانشجویان از بن کارت‌های دانشجویی استقبال خوبی داشته و احتمالا تا چند روز آینده اعتبار در نظر گرفته شده پر می‌شود از این رو توزیع از دوم اردیبهشت در بانک صادرات آغاز خواهد شد.
 
سید مهدی جعفری، مدیر روابط عمومی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره بن کارت‌‌های دانشجویی مخصوص نمایشگاه کتاب تهران گفت: مهلت ثبت‌نام برای این بن کارت‌ها تا 15 اردیبهشت خواهد بود.
 
مدیر روابط عمومی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: ثبت‌نام کنندگان پیش از آغاز نمایشگاه کتاب تهران می‌توانند با اخذ کد رهگیری به شعب اعلام شده مراجعه کرده و کارت‌های خود را دریافت کنند.
 
جعفری بیان کرد: در حال حاضر 4 میلیون دانشجو داریم؛ از این رو بار ترافیکی ثبت‌نام در سایت www.tibf.net بسیار زیاد است و پیش بینی می‌شود تا دو یا سه روز آینده به لحاظ پر شدن سقف اعتبار سایت مسدود شود.
 
به گفته وی، برای این مهم دو میلیارد تومان بودجه و اعتبار در نظر گرفته شده است؛ البته معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی براساس تفاهم نامه همکاری با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بیش از 2 میلیارد ریال کتاب به این وزارتخانه اهداء می‌کند.
 
این مقام مسئول در ادامه تصریح کرد: کارت الکترونیکی یارانه‌ای کتاب صرفاً ویژه دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی است؛ یارانه پرداختی برای خرید کتاب از بیست و پنحمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است، مبلغ یارانه 20 هزار تومان است و دانشجویانی که علاقمند به دریافت این کارت هستند، باید در سامانه ثبت‌نام کنند و پس از دریافت شماره رهگیری به شعب منتخب بانک صادرات ایران مراجعه کنند و با پرداخت 20 هزار تومان یک کارت خرید 40 هزار تومانی دریافت نمایند.
 
وی گفت: هر دانشجو مجاز به دریافت یک کارت الکترونیکی یارانه‌ای کتاب داخلی است.
 
در سایت ثبت‌نام آمده، توزیع کارت در شعب منتخب بانک صادرات ایران از روز شنبه 2 اردیبهشت شروع می‌شود.