● 
اِجُّمعَة ١٧ شوال ١٤٤٥
 
   
 
افزایش دو برابری مشارکت دانشجویان در فعالیت فرهنگی

تاریخ ایجاد   1395/12/21 - 07:56  تعدادمشاهده  680 بازگشت

دکتر محمدعلی داوریار، در جمع 800 نفر از دانشجویان فارغ التحصیل و خانواده های ایشان در دانشگاه پیام نور مرکز مشهد ، از افزایش 30 درصدی جذب دانشجو نسبت به سال گذشته در پیام نور خراسان رضوی خبر داد و اظهار کرد: فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه پیام نور خراسان رضوی نسبت به سال گذشته دو برابر شده است.

به گزارش روابط عمومی ، دکتر داوریار افزود: دانشگاه پیام نور در سال 1367 فعالیت خود را در 3 رشته اغاز کرد و امروز سومین دانشگاه بزرگ باز اسیا  و رتبه ششم در دنیاست. وی افزود: در چند سال اخیر کلیه فعالیت های فرهنگی در تمامی دانشگاه ها در درگاه فرهنگی وزارت علوم درج و ثبت می شود که بر اساس اخرین امار اعلام شده در یک سال اخیر در سطح مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور خراسان رضوی بیش از 1183 عنوان فعالیت فرهنگی انجام شده است که بر اساس این گزارش، میزان مشارکت دانشجویان  بر اساس شاخص نفربرنامه بیش از 490436 بوده است که در مقایسه با سال گذشته به میزان 232665 نفربرنامه  رشد دوبرابری را نشان می دهد که نشان دهنده تلاش و علاقمندی دانشجویان فعال دانشگاه است.

وی با اشاره به تحصیل 14 هزار نفر از خانواده های شهدا و ایثارگران در دانشگاه پیام نور و 27 شهید دانشجوی مدافع حرم افزود: افتخار می کنیم که در همین سالن که مزین به نام علی ابن موسی الرضا (ع) می باشد تصاویر شهدای معزز مدافع حرم این دانشگاه نقش بسته است که روزگاری در همین دانشگاه و در کلاس های درس ما در کنار شما عزیزان مشغول به تحصیل بوده اند و امروز شهیدان بزرگواری همچون شهیدان بختی و شهید اسدی گرچه در بین ما نیستند اما چراغ فروزان ما و شما شدند.

عضو شورای پیام نور کشور ابا بیان اینکه  دانشجویان دانشگاه پیام نور در هر رقابتی پیروز هستند گفت: بسیاری از رتبه‌های اول آزمون وکالت، مخترعین، از دانشجویان افتخارآفرین دانشگاه پیام نورهستند و من در چشم‌انداز این دانشگاه افق‌های توسعه را می‌بینم.

رییس دانشگاه پیام نور خراسان رضوی عنوان کرد: در آینده اساتید دانشگاه پیام نور به‌صورت آنلاین تدریس بین‌المللی الکترونیکی خواهند داشت و اساتید برجسته در دنیا کلاس‌های الکترونیکی برای دانشجویان ما برگزار خواهند کرد.

وی ادامه داد: طرح بزرگ کتاب، استاد و کلاس همراه از تهران آغاز و به‌زودی در مشهد و سایر شهرستان‌ها اجرا می‌شود.

دکتر داوریار افزود: با حضور دکتر رستمی ابوسعیدی در راس هرم مدیریتی دانشگاه و معاونین و هیات رئیسه توانمند طرح های بسیار ویژه ای در دانشگاه پیام نور هدفگذاری و پیاده سازی شده اند که 4 بار حضور مقام عالی وزرات علوم، تحقیقات و فناوری که خود پیشنهاد دهنده نام این دانشگاه نیز بوده اند برای افتتاح طرح هایی همچون تلویزیون تعاملی و مراکز بین المللی در یکسال اخیر در هیچ دانشگاهی مسبوق به سابقه نبوده است.