● 
اِسَّبِت ١٨ شوال ١٤٤٥
 
   
 
برگزاری همایش تجلیل از شهدای مدافع حرم با عنوان "از قلب راکتور تا قلب حلب"

تاریخ ایجاد   1396/02/26 - 12:45  تعدادمشاهده  940 بازگشت

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، به همت بسیج دانشجویی و انجمن اسلامی دانشگاه پیام نور مرکز مشهد، همایش تجلیل از شهدای مدافع حرم  تحت عنوان "از قلب راکتور تا قلب حلب "در سالن ورزشی مرکز مشهد برگزار گردید.

در این مراسم دکتر داوریار رئیس دانشگاه پیام نور خراسان رضوی ضمن تشکر از دست اندرکاران به جهت برگزاری این مراسم و اشاره به شهدای مدافع حرم دانشگاه افزود: من سر تعظیم در مقابل شهیدان بختی، شهید بخشی، شهید اسدی و خانواده های محترم  این بزرگواران فرود می آورم و از اخلاق و منش این عزیزان درس گرفته ام و شاهد بودیم که این عزیزان نه تنها در حفاظت از حرم اهل بیت جان خود را فدا نمودند بلکه آرامش و آسایش را برای ما به ارمغان گذاشته اند.

دکتر داوریار در این همایش با توجه به نزدیک بودن دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، دانشجویان را به حضور فعال و حداکثری دعوت نمود و افزود که دانشگاه در قبال انتخابات این وظیفه را بر عهده دارد که روشنگری نماید تا دیگران به خودشان بیایند و نتیجه هر چه باشد برای ما معیار قانون است که ان شاا...  با رعایت قانون و البته با آسایش و آرامش که مرهون خون شهدای عزیزمان هستیم شاهد حضور شما عزیزان در پای صندوق های رای خواهیم بود.

 

در ادامه این مراسم حجت الاسلام جباریان مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور خراسان رضوی نیز ضمن تشکر از برگزارکنندگان این همایش بزرگ، با اشاره به آیه ای از کلام ا... مجید افزود: مومنان و کسانی که اهل استقامت هستند هیچ ترس به غیر از خدا ندارند و نه بترسید و نه اندوهگین و محزون باشید، که  شهداء زنده اند.

جباریان اظهار داشت، اگر ما انقلابی را تحت عنوان انقلاب اسلامی داشته و داریم، اگر خواسته باشیم این انقلاب را حفظ کنیم مستلزم خط سرخ شهادت است و آن چیزی که امنیت به جامعه ما بخشیده است و از هیچ ابر قدرتی ترسی به دل نداریم این است که ما درس از شهدا گرفته ایم و اگر نبود جانفشانی شهدا ، معلوم نبود وضعیت ما کجا بود و با ادامه مسیر شهدا بتوانیم در راه اعتلای اسلام قدم برداریم.

 

سپس جناب آقای مهدی زاده از همسنگران شهید مصطفی احمدی روشن و مدیر عامل نیروگاه هسته ای نطنز در خصوص صنعت هسته ای مطالبی را ایراد نمودند.

سخنران ویژه این همایش سردار محمد تهرانی مقدم برادر شهید حسن تهرانی مقدم مسئول قرارگاه برون مرزی رمضان در دفاع مقدس و از موسسین حزب ا... لبنان بود که افزود: اسراییل اوایل جنگ باهمه توان از زمین و دریا حمله و تا قلب بیروت نفوذ کرد و رزمندگان ما نیز احساس مسؤولیت کردند و آماده شدند تا به مصاف اسراییل بروند.
وی ادامه داد: اما امام برای خدشه وارد نشدن به جبهه های دفاع مقدس راه قدس را از کربلا دانستند و این چنین بود که تشکیلاتی شبیه به پاسداران در لبنان با نام حزب الله مجموعه مقاومت را تشکیل دادند چرا که اسراییل هرکاری کرد از طریق لبنان نتوانست وارد سوریه شود.
برادر شهید حسن تهرانی مقدم با بیان اینکه تنها کشوری که مخالف طرح‌های آمریکاییست، ایران است ، تصریح کرد: آنها اصل مقاومت را ایران می دانند که باید آن را نابود کنند‌.
وی خاطرنشان کرد: نقش گروه های مقاومت آن چنان است که در سوریه و عراق رقیب را به شکست واداشت چرا که یکی از اصول مصوب نظامی این است که  بهترین دفاع حمله است‌.
مسوول قرارگاه برون‌مرزی رمضان در دفاع مقدس با بیان اینکه نگذاشتیم اسراییل خیالش  از منطقه راحت باشد، گفت:  شک نکنید اگر اسراییل یک لحظه از منطقه خیالش راحت باشد، بلافاصله به ایران حمله می‌کند.
 تهرانی مقدم خاطرنشان کرد: اگر ترامپ بخواهد کوچک ترین حرکت و تعرضی به ایران داشته باشد روز اول و در ساعت های اولیه
۲۰ هزار آمریکایی کشته و تمام کشورهای عربی کوچک با خاک یکسان خواهند شد.
وی تصریح کرد: شما باید بدانید ما مقام  ششمین کشور اقتدار جنگی جهان را با جوانان و نخبگان و ظرفیت‌های داخلی کسب کرده ایم.

 

گفتنی است در این مراسم سید علی ضیاء مجری صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران و خواننده انقلابی کشور جناب آقای علی اکبر قلیچ اجرای برنامه داشتند و در پایان این مراسم از خانواده های شهدای مدافع حرم دانشگاه، شهیدان اسدی - بختی، بخشی و خانواده شهید هسته ای ، شهید مصطفی احمدی روشن با اهداء لوح تقدیر گردید.

این همایش بزرگ با استقبال خوب دانشجویان همراه بود.