● 
اِجُّمعَة ١٧ شوال ١٤٤٥
 
   
 
برگزاری همایش ابناء الخمینی در پیام نور مرکز مشهد

تاریخ ایجاد   1396/09/22 - 11:09  تعدادمشاهده  826 بازگشت

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، به همت بسیج دانشجویی و شورای فرهنگی مرکز مشهد همایش تجلیل از خانواده شهدای مدافع حرم دانشگاه پیام نور خراسان رضوی با نام ابنائ الخمینی در پیام نور مرکز مشهد برگزار گردید.

در این مراسم که با حضور خوب دانشجویان همراه بود مهمانان ویژه خارجی و داخلی و همچنین دانشجویان دانشگاهههای شهر مشهد حضور داشتند.

مهمان ویژه این مراسم حجت الاسلام رئیسی تولیت معزز آستان قدس رضوی بودند، گزیده ای از سخنان ایشان در این مراسم به این شرح می باشد:

-جنبش‌های دانشجویی نقش بسزایی در بصیرت آفرینی در جامعه داشته‌اند.
-روشنفکر واقعی کسی است که بیش و پیش از دیگران نسبت به مسائل آشنا شود و به جامعه نسبت به آنها آگاهی بخشی کند.
-ایجاد امید و مبارزه با یأس و ناامیدی از ویژگی‌های جنبش‌های دانشجویی است.
-راهبردهای جمهوری اسلامی در جهان اسلام ایجاد وحدت، تحقق شعار «ما می‌توانیم»، امیدآفرینی، ایستادگی در راه هدف و مبارزه با ظلم و راهبرد دشمن ایجاد تفرقه، ناامیدی، ایجاد ذلت در جهان اسلام است.
-امام خمینی(ره) پرچم ظلم ستیزی، حق خواهی و حق طلبی را در این عالم برافراشت و امروز هرکسی در جهان پرچم حق خواهی و ظلم ستیزی بردارد، او امتداد راهبردی انقلاب اسلامی است.
-آنها فکر می‌کنند با اسارت شیخ زکزاکی و شهادت شیخ نمر و کشتن کودکان و زنان ماجرای سوریه و یمن تمام می‌شود، به یقین هرکسی از یاران این انقلاب را به شهادت می‌رسانند صدها مجاهد در این مسیر بیدار می‌شود و در برابر جریان استکبار می‌ایستد.
-مگر در 16 آذر که رژیم ستمشاهی باعث شهادت چند دانشجو شد نهضت بیداری تمام شد؟ همان شعله‌های خروش دانشجویان در سال 57 منجر به وقوع انقلاب اسلامی شد.
-تفاوت بین تشکل‌های دانشجویی و احزاب سیاسی در این است که جنبش‌های دانشجویی بر خلاف احزاب سیاسی به دنبال کسب قدرت نیستند و حق طلب و آرمان‌گرا هستند.
-اگر دیروز خرمشهر و امروز عراق و سوریه آزاد شد؛ ما دور نمی‌بینیم که روزی خبر آزادی قدس شریف را بشنویم.

 هاشم الحیدری، دبیر کل کتائب حزب‌الله عراق نیز در این مراسم حضور داشته و بیان داشتند که با وجود تظاهرات و راهپیمایی‌هایی که در سراسر جهان برای دفاع از قدس شریف صورت گرفته، این امر باید ادامه و گسترش یابد زیرا دفاع از قدس برای جبهه مقاومت، بسیار مهم و واجب است.اعلام پایتخت قدس شریف به‌عنوان پایتخت رژِیم کودک‌کش صهیونیستی، به معنای آغاز سقوط این رژیم است.

 در این مراسم هنرمندان سرکار خانم سوگل طهماسبی و آقای ماشا... شاهمرادی نیز حضور داشته و  خاطرات خود از فیلم های دفاع مقدس که در آن نقش آفرینی کردند را برای دانشجویان بازگو نمودند.

همچنین مصطفی احمدی خواننده حماسی نیز در این مراسم سرودهای انقلابی در وصف شهدای مدافع حرم و رهبری را برای حضار اجرا نمود.