● 
اِجُّمعَة ٢٧ جمادي الاولي ١٤٣٨
امر به معروف و نهی از منکر
 
   
معرفی کتاب

 

 

 

ورود به سایت

نام کاربری:
کلمه عبور:
    
    
Forgot Password?

 

 

 

 

فیلم ها و کلیپ ها
● کلیپ های فوق العاده زیبا از دکتر رحیم پور ازغدی
   برای دانلود بر روی عکس ها کلیک کنید. هر هفته کلیپ جدیدی به این صفحه اضافه می شود. http://uupload.ir/view/jb89_10.mp4 http://uupload.ir/view/839b_11.mp4 http://uupload.ir/view/l7ya_12.mp4 http://s9.picofile.com/file/8282736992/9.mp4.html ...

● وجوب امر به معروف مهندس تقوی
     برای دانلود به آدرس زیر تشریف ببرید.   up.facenama.com/file/154255/1460183565500656_mp4.mp4.html ...

● پاسخ به شبهات امر به معروف مهندس تقوی 2
     up.facenama.com/file/154265/1460186222711269_mp4.mp4.html ...

● پاسخ به شبهات امر به معروف مهندس تقوی
     up.facenama.com/file/154267/1460187023426223_mp4.mp4.html     ...


 
پوسترها و تصاویر
 
کاریکاتور
 
شهدای امر به معروف و نهی از منکر
شهید امر به معروف - کمال ولی زاده

تاریخ ایجاد   1395/09/15 - 10:50  تعدادمشاهده  78 بازگشت

-شهید امر به معروف - کمال ولی زاده

تاریخ تولد :۱۵/اردیبهشت/۱۳۲۲

نام پدر :قربان

تاریخ شهادت : ۲۹/اردیبهشت/۱۳۷۰

محل تولد :اردبیل /اردبیل

محل شهادت :تهران، خیابان باب همایون

مزار شهید :تهران،‌ بهشت‌زهرا قطعه ۷۲

کمال در تاریخ ۱۵/۲/۱۳۲۲ در خانواده‌ای مؤمن و متعهد در شهر اردبیل چشم به جهان گشود، تحصیلاتش را تا کلاس دوم ابتدائی ادامه داد و سپس جهت تأمین معاش خانواده به کار در بازار (کارگاه خیاطی) پرداخت. در زمان رژیم پهلوی از خدمت سربازی معاف شد، و با پیروزی انقلاب اسلامی در بسیج فعالیت خود را آغاز نمود، کمال در سن ۱۸ سالگی ازدواج کرد و صاحب هشت فرزند شد. با تشکیل کمیته انقلاب اسلامی به عضویت این نهاد مقدس درآمد و در سال ۱۳۵۹ کار مستمر خود را در پایگاه مقاومت بسیج با مسئولیت جانشین فرماندهی پایگاه و مسئول تدارکات شروع کرد، از جمله اقدامات او برگزاری اردوهای تفریحی و نظامی بود، ولی‌زاده خواجه بلاغ سرانجام در روز یکشنبه مورخه ۲۹/۲/۱۳۷۰ در سن ۴۸ سالگی در هنگام اجرای سنت امر به معروف و نهی از منکر در خیابان باب همایون بر اثر ضربات چاقو به دیدار پروردگار شتافت. پیکر مطهر او را در قطعه ۷۲ بهشت‌زهرا به خاک سپردند.

ماجرای شهادت

کمال صبح روز یکشنبه از پایگاه مقاومت بسیج مالک‌اشتر(ناحیه شرق تهران) خارج شد، ناگهان در اطراف خیابان باب همایون متوجه گشت، مـأمورین شهرداری با گروهی از اراذل و اوباش در حال زد و خورد هستند، مأموران شهرداری به آنها تذکر دادند، که در محل عبور و مرور مردم سد معبر نکنند، اما آنها با فحاشی نسبت به حضرت امام (ره)‌ و مسئولین نظام مردم را در اطراف خود جمع کردند، ولی‌زاده با مشاهده این صحنه آنها را از این کار منع کرد، ناگهان یکی از آنها با چاقو صورت او را مجروح ساخت. کمال با زحمت بسیار در حالیکه پیکرش غرق در خون بود، مردانه ایستاد و با تلاش فراوان آنها را به مسجد آن منطقه تحویل داد،‌ زمانیکه بسیجیان او را به بیمارستان منتقل کردند، کمال قدرت نفس کشیدن نداشت،‌ و به علت خونریزی شدید در بیمارستان سینا به شهادت رسید، او جان خویش را به انقلاب هدیه نمود،‌ تا به مسلمانان ایران یادآوری کند،‌ ارزش‌های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی به اندازه قطرات خون هر ایرانی ارزشمند است.



 
اخبار و مقالات
● قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر
           قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر دستورالعمل اجرایی قانون ضوابط تشکیل و فعالیت شوراهای امر به معروف و نهی از منکر  تهیه و تنظیم: ستاد امر به معروف و نهی از منکر     چاپ سوم:&# ...

● احیاگران فریضه فراموش‌ شده
     در شرایطی که محیط جامعه ما متأسفانه از بسیاری منکرات پُر شده و حتی این وضعیت دامن شهرهای مذهبی را نیز گرفته است، فعال شدن گروه‌های مردمی برای احیای فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر حیاتی است. به گزارش روابط عمومی ستاد امر به معروف و نهی ...

● امر به معروف و نهی از منکر حق آزادی بیان در جوامع اسلامی را تثبیت می کند
       تاکید ویژه پیشوایان دینی اسلام بر اهمیت و لزوم فراگیری امر به معروف و نهی از منکر از آن جهت است که این مهم حق آزادی بیان در جوامع اسلامی را تثبیت و بر مسئولیت اجتماعی تک تک افراد جامعه برای نظارت بر شئون حکومت‌ها صحه می‌گذارد. &# ...

● اهمیت امر به معروف و نهی از منکر از دیدگاه امام علی (ع)
     «امر به معروف» و «نهی از منکر» دو فرضیه بزرگ و دو فرع از فروع ده‌گانه دین مبین اسلام محسوب می‌شوند. گذشته از عنایت خاص قرآن کریم به این موضوع و نیز سیره‌ی نظری و عملی پیامبراکرم(ص) و دیگر اولیای دین، در نگاه امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام امر ب ...

● آیا قطع رحم برای امر به معروف جایز است؟
     آیا قطع رحم برای امر به معروف جایز است؟ به گزارش روابط عمومی ستاد امر به معروف و نهی از منکر یکی از شرایط امر به معروف و نهی از منکر ،احتمال تأثیر است که این امر خود دارای نکاتی است در اینجا به بیان چند نکته از آنها می پردازیم .   ...

● چهل حدیث امر به معروف و نهی از منکر
       به گزارش روابط عمومی ستاد امر به معروف و نهی از منکر؛ امر به معروف و نهى از منكر برجسته ترين، بارزترين و گرامى ترين واجب در بين واجبها مى باشد هدف تمام انبياء و اولياء اصلاح جامعه بشرى بوده است و مؤثرترين ابزار براى رسيدن به اين هدف ...

● حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی: باید اهل معروف شویم و دیگران را امر به معروف کنیم
       استاد اخلاق حوزه علمیه گفت: ما ، باید اهل بصیرت باشیم و دیگران را امر به بصیرت کنیم. به گزارش روابط عمومی ستاد امر به معروف و نهی از منکر حجت الاسلام و المسلمین مرتضی آقاتهرانی در جلسه سخنرانی در خیمه گلستان شهدای اصفهان برگزار ش ...

● استاد حوزه علمیه: مال شبهه‌ناک اثر امر به معروف و نهی از منکر را از بین می‌برد
       استاد حوزه علمیه با بیان اینکه مال حرام سبب شیوع بسیاری از گناهان در جامعه است، گفت: امروز منشأ برخی بی‌حیایی‌ها و بی‌غیرتی‌ها در جامعه مال حرام است مال شبهه‌ناک اثر امر به معروف و نهی از منکر را از بین می‌برد. به گزارش روابط عمو ...


 
صوت ها
● سخنرانی رهبری + فلسطین
     سخنرانی رهبری + فلسطین     http://setad-abm.com/setad/audio/item/86-rahbari22.html ...

● سخنرانی رهبری + شناخت حق و باطل
     سخنرانی رهبری + شناخت حق و باطل   http://setad-abm.com/setad/audio/item/85-rahbaridd.html ...

● سخنرانی رهبری + حسن خلق 94
       سخنرانی رهبری + حسن خلق 94   http://setad-abm.com/setad/audio/item/84-rahbar11.html ...


 
اخبار و مقالات

 
پیوند های مفید
 
 حدیث هفته
کمينه
حدیث امام علی علیه السلام :

و من وصية له ع للحسن و الحسين ع لما ضربه ابن ملجم لعنه الله
لَا تَتْرُكُوا الْأَمْرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ النَّهْيَ عَنِ الْمُنْكَرِ فَيُوَلَّى عَلَيْكُمْ أَشْرَارُكُمْ ثُمَّ تَدْعُونَ فَلَا يُسْتَجَابُ لَكُمْ.

وصيتى از آن حضرت ( ع ) به حسن و حسين عليهما السلام هنگامى كه ابن ملجم ( لعنه الله ) او را ضربت زد .
امر به معروف و نهى از منكر را ترك نكنيد زيرا در اين صورت افراد نادرست برشما مسلط مى گردند آنگاه دعا مى كنيد و دعايتان مستجاب نمى شود.

نهج البلاغه(صبحی صالح) ص 421 و 422 ، نامه 47

حدیث حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم:

... بِئْسَ الْقَوْمُ قَوْمٌ لَا يَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ لَا يَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْك ...

بد مـردمى هســتـند كسـانى كـه امر به معروف ونهى از منكر نمى كنند.

نوادر(راوندی) ص 26 - بحارالانوار(ط-بیروت) ج 22 ، ص 311 ، ح 12

حدیث امام صادق علیه السلام :

 إِذَا رَأَى الْمُنْكَرَ فَلَمْ يُنْكِرْهُ وَ هُوَ يَقْدِرُ عَلَيْهِ فَقَدْ أَحَبَّ أَنْ يُعْصَى اللَّهُ وَ مَنْ أَحَبَّ أَنْ يُعْصَى اللَّهُ فَقَدْ بَارَزَ اللَّهَ بِالْعَدَاوَة


كسى كـه توانـائى نـهى از منـكر را داشـته باشـد و نهى از منـكر نكـند، دوست دارد كه خـداوند اطـاعت نشـود، و كسى كه نافرمانى خـدا را دوست داشته باشد، آشكارا بـا خـداوند دشمنى كرده است.

مستدرک الوسایل و مستنبط المسایل ج 12 ، ص 177 ، ح 13812

حدیث امام علی علیه السلام :

و من وصية له ع للحسن و الحسين ع لما ضربه ابن ملجم لعنه الله
لَا تَتْرُكُوا الْأَمْرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ النَّهْيَ عَنِ الْمُنْكَرِ فَيُوَلَّى عَلَيْكُمْ أَشْرَارُكُمْ ثُمَّ تَدْعُونَ فَلَا يُسْتَجَابُ لَكُمْ.

وصيتى از آن حضرت ( ع ) به حسن و حسين عليهما السلام هنگامى كه ابن ملجم ( لعنه الله ) او را ضربت زد .
امر به معروف و نهى از منكر را ترك نكنيد زيرا در اين صورت افراد نادرست برشما مسلط مى گردند آنگاه دعا مى كنيد و دعايتان مستجاب نمى شود.

نهج البلاغه(صبحی صالح) ص 421 و 422 ، نامه 47

حدیث حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم:

... بِئْسَ الْقَوْمُ قَوْمٌ لَا يَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ لَا يَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْك ...

بد مـردمى هســتـند كسـانى كـه امر به معروف ونهى از منكر نمى كنند.

نوادر(راوندی) ص 26 - بحارالانوار(ط-بیروت) ج 22 ، ص 311 ، ح 12

حدیث امام صادق علیه السلام :

 إِذَا رَأَى الْمُنْكَرَ فَلَمْ يُنْكِرْهُ وَ هُوَ يَقْدِرُ عَلَيْهِ فَقَدْ أَحَبَّ أَنْ يُعْصَى اللَّهُ وَ مَنْ أَحَبَّ أَنْ يُعْصَى اللَّهُ فَقَدْ بَارَزَ اللَّهَ بِالْعَدَاوَة


كسى كـه توانـائى نـهى از منـكر را داشـته باشـد و نهى از منـكر نكـند، دوست دارد كه خـداوند اطـاعت نشـود، و كسى كه نافرمانى خـدا را دوست داشته باشد، آشكارا بـا خـداوند دشمنى كرده است.

مستدرک الوسایل و مستنبط المسایل ج 12 ، ص 177 ، ح 13812